ALT SAYFA

En sık sorulan soruların yanıtlarını bulun.

Para nasıl gönderilir

MoneyGram acente merkezinden nasıl para gönderirim?
  1. Acente bulun
  2. Yakınınızdaki MoneyGram acente merkezi bulun
  3. Acente ziyaretinize hazırlanın
  4. Aşağıdaki bilgileri yanınızda getirin: 1
    • Tüm gönderilerde
      • Varsa kimliğiniz
      • Alıcınızın kimliğinde 2 göründüğü şekliyle tam adı ve bulunduğu yer
      • Göndermek istediğiniz miktar ve ücretler
    • Eğer bir banka hesabına para gönderiyorsanız, alıcınızın bankasının adına ve hesap numarasına1 da gerek duyarsınız. 1
    • Eğer bir mobil cüzdana para gönderiyorsanız, alıcınızın uluslararası telefon kodu ile mobil telefon numarasına da ihtiyacınız olur.
  5. Transferinizi tamamlayın
  6. Mümkünse bir gönderi formu doldurun. Görevliye doldurulan formu (transfer ücreti dahil olmak üzere) gerekli para ile birlikte verin.
  7. Alıcınızı haberdar edin
  8. Fişinizi saklayın ve 8 rakamlı referans numaranızı gönderilen parayı alması için alıcınızla paylaşın. Bir banka hesabı ya da mobil cüzdana gönderilen paralar doğrudan hesaba yatırılacaktır.

1Koşullar ülke ve acenteye göre değişmektedir. Süreç ve işlemlerinin ayrıntıları konusunda lütfen yerel bir MoneyGram acente görevlisi ile görüşün. Transfer formunu doldururken lütfen dikkatli olun! Alıcınızın forma yazılan adının, parayı almak için gösterdiği kimlik üzerinde bulunan isme uyması gerekmektedir. Örneğin; John D. Smith ile John David Smith aynı DEĞİLDİR.

MoneyGram acente merkezini nasıl bulurum?

MoneyGram dünya çapında acenteleri bulunmaktadır. En yakın acenteye ulaşmak için MoneyGram konum bulma aracını kullanın.

MoneyGram ile para transferi ne kadar tutar?

MoneyGram ücretleri gönderilen ve alınan acenteler ile gönderilen miktara bağlı olarak değişmektedir.

Ne kadar para transfer edebilirim?

Bir acente merkezinden gönderebileceğiniz en fazla para miktarı yaklaşık 10.000 USD'dir*.

*Koşullar ülkeye göre değişmektedir. Gönderi ve alımlarda maksimum limitleri de uygulanabilmektedir. 

Para transferi için nasıl ödeme yapabilirim?

MoneyGram acentelerinin birçoğu acentede sadece nakit ücret kabul etmektedir. Ne tür bir ücret ödeme yöntemi kabul ettiklerini bulmak için acenteye gitmeden önce acente görevlinizle iletişim kurun.

Para ne zaman alıcıma ulaşır?

Ücret ödeme yöntemi ne olursa olsun, başarılı bir şekilde gönderilen para genelde birkaç dakika içinde nakit olarak alınmak için hazırdır. *

Döviz seçeneklerim nelerdir?

MoneyGram, para gönderme ve alma konusunda seçilmiş ülkelerde döviz seçenekleri sunmaktadır. Transferiniz için mevcut döviz seçeneklerinin tüm ayrıntıları konusunda MoneyGram acente görevlisi ile görüşün.

Para gönderdiğim kişi parayı almak için döviz seçeneği kullanabilir mi?

Hayır. Eğer para gönderdiğiniz ülke paranın birden fazla döviz ile alınmasına izin veriyorsa, gönderen olarak paranın alınacağı dövizi seçeceksiniz.

Para gönderdiğim ülkede paranın hangi döviz türü ile ödendiğini nasıl öğrenirim?

Birden fazla para biriminden para göndereceğiniz ülke için ödeme yaptığınızı doğrulamak için yerel acentenize başvurun.

Para gönderdiğim şahıs parayı almakta sorun yaşıyorsa ne yapmalıyım?
  1. Doğru Referans/Doğrulama Numarasının alıcınızda olduğundan emin olun.^
  2. Alıcınızın geçerli ve fotoğraflı bir kimlik kartı bulunduğunu ve kimlik üzerindeki isimle para gönderirken sizin verdiğiniz ismin aynı olduğunu teyit edin.+

1Lütfen dikkat: transfer belgeleri ile kimliğiniz üzerindeki adınız bire bir aynı olmalıdır. 2Koşullar ülke ve acenteye bağlı olarak değişebilir. Süreç ve işlemlerinin ayrıntıları konusunda lütfen yerel MoneyGram acente görevliniz ile görüşün. Daha fazla yardım için bizimle iletişime geçin ya da şu numarayı arayın: +90 2129881432.

Para almak için

Para transferimi almak için neleri yanımda bulundurmam gerekir?

Para transferinizi almak için aşağıdakilere ihtiyacınız olacaktır:

  • Yasal adınızı gösteren resmi kimliğiniz +
  • Referans numarası - parayı size gönderen kişiden referans numarasını isteyin ^

1Size transferi yapan kişi tarafından doldurulan transfer belgeleri üzerindeki adınızın resmi kimlik belgenizde bulunan adınızla uyuşması gerektiğini lütfen dikkate alın.  2Koşullar ülkeye göre değişmektedir, dolayısıyla süreç ve işlemleri konusunda lütfen yerel MoneyGram acente görevlisiyle konuşun.

En yakın MoneyGram acente merkezini nasıl bulurum?

MoneyGram, dünya çapında acente merkezlerinde bulunmaktadır, dolayısıyla hiçbir zaman uzakta değiliz. Yakınınızda bir acente merkezi bulmak için acente bulma aracımızı kullanın

Para transferini nasıl alırım?
  1. Transferinize ait referans numarasını isteyin. Referans numarası, para transferini size gönderen şahısta olacaktır.
  2. Bir MoneyGram acentesine gidin. Referans numarası ve kendi kimliğinizi getirmeyi unutmayın*.
  3. Acentede alıcı formunu doldurup parayı almak için MoneyGram görevlisine verin.

Aşağıdakilerden bir ya da daha fazlası ile kişisel kimlik bilgilerinizi+ göstermeniz gerekebilir:

  • Pasaport
  • Sürücü belgesi
  • Nüfus cüzdanı ya da
  • Resmi kimlik belgesi

Ayrıca adresinizi de doğrulamanız gerekebilir.
Lütfen yerel MoneyGram görevlisinden kabul edilen kimlik belgelerini ve süreç ve işlemlerinin ayrıntılarını öğrenin.
Koşullar ülke ve acenteye bağlı olarak değişmektedir. Lütfen yerel MoneyGram görevlisi ile süreç ve işlemlerinin ayrıntıları konusunda önceden iletişime geçin.
* Transfer belgeleri üzerindeki adınızın resmi kimliğiniz üzerindeki adınızla tam olarak aynı olması gerektiğini lütfen dikkate alın. 

Para ne zaman alıma hazır olacaktır?

Ücret ödeme yöntemi ne olursa olsun, başarılı bir şekilde gönderilen para genelde birkaç dakika içinde nakit olarak almak için hazırdır * * Acentenin çalışma saatleri ve yasal uyum koşullarına tabidir.

Kimlik Hırsızlığı

Kimlik hırsızlığı nedir?

Kimlik avı, aşağıdakilere benzer kişisel bilgilerinizi çalmak için tasarlanmış bir tür e-dolandırıcılıktır:

  • Kullanıcı adları
  • Şifreler
  • Kredi kartı bilgileri ya da
  • Gizli sorular ve cevapları

Kimlik avı genelde e-posta ile gerçekleştirilir ve MoneyGram'dan gelen geçerli bir e-posta süsü verilmiştir. Bir e-postada bulunan bağlantılar sizi geçerli MoneyGram web sitesi gibi görünen sahte bir web sitesine yönlendirir. En iyisi bir e-postadaki bağlantılarına tıklamamaktır. Web sitemizi ziyaret etmek isterseniz, bir e-postadaki bağlantıya tıklamak yerine tarayıcınıza web site adresimizi yazınız.

Kimlik hırsızını nasıl tanırım?

İşte, bir kimlik avı e-postası aldığınızdan şüphelenmeniz durumunda dikkat etmeniz gerekenler:

  • Hesap bilgilerinizi doğrulamanızı isteyen bir web sitesine açılan bağlantılar
  • Banka hesabı ya da kredi kartı numarası, kullanıcı adları ve parolalarınızı isteyen bir web sitesine açılan bağlantılar
  • Hesap bilgilerinizi doğrulamamanız durumunda hesabınızın kapatılacağı gibi tehditler

En doğrusu bir e-posta içinde gönderilen bağlantılara hiç tıklamamaktır. Onun yerine web site adresini internet tarayıcınıza doğrudan yazın.

Kimlik hırsızlığını nasıl önlerim?

Kimlik avı kurbanı olmaktan sakınmanın en iyi yolu kimlik avı dolandırıcılığı olup olmadığını anlamak için aldığınız e-posta mesajlarını dikkatli gözden geçirmek ve yaygın dolandırıcılık yöntemlerinin farkında olmaktır.
En doğrusu bir e-posta içinde gönderilen bağlantılara hiç tıklamamaktır. Onun yerine, web site adresini doğrudan internet tarayıcınıza yazın.

Kimlik hırsızlığı mağduru olursam ne yapmalıyım?

Kimlik avcısı bir e-posta aldığınızdan şüpheleniyorsanız işi tahmine bırakmayın -hemen olayı bildirin!

Tüketici dolandırıcılık farkındalık

MoneyGram'dan mali bilgilerimi isteyen bir e-posta aldım. Vermeli miyim?

Hayır. MoneyGram, sizin bilginiz dışında kişisel ya da mali bilgilerinizi isteyen bir e-posta mesajını ASLA göndermez.
MoneyGram'den geldiğini belirten şüpheli bir e-posta mesajı alırsanız lütfen bize bildirin, araştıralım. Ayrıca, mali bilgilerinizin güvenliği risk altındaysa zaman geçirmeden finans kurumunuzu aramanızı öneririz.

Gönderdiğim parayı kim alabilir?

MoneyGram transferini alacak kişinin geçerli bir fotoğraflı kimlik belgesi göstermesi ve transfer bilgilerine sahip olması gerekir.
Kendinizi daha da güvence altına almak için para transferi bilgilerinizi gizli tutun ve parayı gönderdiğiniz kişiyi tanıdığınızdan emin olun.

Eğer ben ve para transferi yaptığım şahıs sahtekarlık kurbanı olmuşsak ne yapmalıyım?

İletişim formunu kullanarak, aşağıdaki menüde İstek Türü için Sahtekarlık Bildir seçimini yapıp dolandırıcılık faaliyetini rapor edebilirsiniz*. Lütfen yorumlar bölümünde olayın ayrıntılarını verin.
*Henüz alınmamış olan bir transfer konusunda sahtekarlıktan şüpheleniyorsanız lütfen Müşteri Destek Merkezimizi +90 2129881432 numarasındanarayıp transferi iptal ettirin.

Kendimi tüketicilere yönelik sahtekarlıktan korumak için nereden daha fazla bilgi edinebilirim?

Daha fazla bilgi için Tüketicilere Yönelik Sahtekarlığın Önlenmesi konulu sitemize gidin. 
Başka sorunuz? Sorularınızın yanıtını bulmak için bize ulaşın formunu doldurun.